5 dagen onderweg - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu 5 dagen onderweg - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

5 dagen onderweg

Door: gonnie

10 Mei 2015 | Nederland, Galder

Na% dagen een poging om iets te vertellen. Het is moeilijk om een internetverbinding te krijgen. Maar de reis verloopt goed. We zitten inmiddels in Frankrijk. Nadat we woensdag eerst thuis nog koffie gedronken hebben werden we door familie en buren uitgezwaaid. Richting Maastricht met een eerste overnachting inBree, Belgie. Na ongeveer 40 km. zagen we bij de abdij van Postel al de eerste richtingaanwijzer ri hter Santiago staan:2650km. Veel langs een kanaal gefietst met flinke tegenwind. Ook de tweede dag hadden we flink wind op kop en he ben we overnacht in Clermont, in een oude pastorie die leeg staat en waar Santiogogangers kunnen overnachten. Devolge de ochtend moesten we de sleutel afgeven bij de beheerster die een lekker ontbijtje klaar had staan. Ook gaf ze nog een paar lekkere repen chocolade mee voor onderweg. Heel bijzonder!.
Verde door de Ardennen met toch wel pittige klimmetje en dan merk je wel dat we flink bepakt zijn. Het afdalen maakt weer veel goed en we beschouwen het maar als een opwarming voor de Pyreneeen. Afgelopen nacht hebben we geslapen op een echte natuurcamping in een caravan van minstens 100 jaar oud denk ik, maar na een dag flink afzien in die heuvels ben je al lang blij dat je onderdak hebt, voor de tent is het 's nachts nog te koud. De omgeving is het prachtig, veel bossen riviertjes en alles is net mooi groen uitgeschoten. Veel boerderijen, veel koeien in de wei, grote trekkers, dus Ad kan ook maar genieten. We zijn nu in Dun dur Meuse, aan de Maas dus. Weer op een adres van vrienden van de fiets. We gaan dadelijk lekker etten, de gastvrouw doet de was, dus wat wil je nog meer,

groetjes en wordt vervolgd

• 10 Mei 2015 - 20:00

Jan En Jeanne Frijters:

Goed bezig! Wind op kop = hard trappen. maar dat lukt jullie wel.
    Groeten Jan Jeanne.

• 10 Mei 2015 - 21:58

Madeleine:

Lekker eten en dan o'o'k nog de was gedaan....voor jou was het dus echt moederdag vandaag, Gonnie !!

• 11 Mei 2015 - 08:47

Frank:

Jullie doen het hardstikke goed. Had niet verwacht dat jullie al in Frankrijk zouden fietsen.
    Ik volg jullie verslag zie je wel.. En het is heel goed leesbaas.
    Wordt vervolgd!!

Denk aan je kuiten..

Succes Frank

• 11 Mei 2015 - 08:55

Carla Verberne:

Gonnie en Ad, heel veel succes en plezier met deze uitdaging. Ik volg jullie elke dag. Groetjes Carla Verberne0

• 11 Mei 2015 - 13:11

Kees Van Dun:

Ad en Gonnie,
    Toch al vertrokken, veel plezier en succes toegewenst met jullie avontuur.
    Geniet ervan.

Zondagmorgen Wandelgroep.(Of wat er nog van over is.)

• 11 Mei 2015 - 17:31

Fam De Hoon:

dat gaat wel goedkomen met jullie,fijn dat je onderweg ook het mooie ziet.genieten maar.groetjes Johan en Sjan