dag 7,8,9 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu dag 7,8,9 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

dag 7,8,9

Door: gonnie

14 Mei 2015 | Nederland, Galder

Inmiddels zijn we weer 3 dagen verder.Dinsdag was een dag van alleen maar akkers met graan, graan en nog eens graan. Heel saai en bovendien heel de dag wind op kop.Ik had heel de dag het liedje:hoe sterk is de eenzame fietser...... in mijn hoofd.Rond 4 uur kwamen we aan inTroyes, een hele mooie stad.Eerste weer naar de basiliek voor een stempel en een hotel gezocht. In de gids die wij volgen staan ook aanbevolen overnachtingsadressen en de eerste lag op de route. Er was een kamer vrij, gelijk betaald en naar binnen. Echt heel smerig. Maar ja, we waren weer onder de pannen. 's Avonds lekker op een terrasje en maar mensen kijken, dat hadden we heel de dag nog niet gezien.Troyes is echt een helemooiebijzondere oude stad.
De volgende dag zaten we al om half 8 op een terras in het zonnetje aan de koffie met een croissantje. Ontbijten deden we echt niet in dat lugubere hotel. Het landschap wordt wat afwisselender. 's middags reden we tussen de wijngaarden. Dat had ik al wel eerder verwacht want we fietsten al 2 dagen door de Champagne. En later fiietsten we een heel stuk langs het canal du nivernais.Heel mooi en relaxt fietsen. Omdat het zo'n mooi weer was (al drie dagen rond de 30 graden) besloten we ons tentje maar eens op te zetten. Dar was wel 30 jaar geleden dat wij nog eens gekampeerd hadden. En ja hoor, 'avonds vol op regen. Maar de tent is waterdicht.
Vandaag niet zo vroeg vertrokken want het is best wel een gedoe om alles weer af te breken en in te pakken. De temperatuur is flink gedaald maar dat is om te fietsen niet erg.Vandaag passerden we Vezelay, na een flinke beklimming, maar heel erg de moeite. Ook weer veel langs het kanaal gefietst.Aan het eind van de middag een flinke bui dus maar snel een hotel gezocht.
We zijn tot nu toe nog maar 2 nederlandse stellen tegengekomen die ook onderweg zijn. Ik had verwacht er wel meer tegen te komen maar dat zal in Spanje pas komen denk ik.Verder is de route aan de hand van het boekje goed te volgen, af en toe nemen we de navigatie erbij, maar het is goed te doen.
Kortom, het gaat tot nu toe voorspoedig, als we weer wifi hebben, horen jullie weer meer.
Bedankt voor alle reakties!
Groetjes

• 15 Mei 2015 - 08:51

Frank:

Beste Ad en Gonnie,

jullie doen het hardstikke goed hoor. In mijn beleving zijn jullie al heel ver.
    Geen lichamelijke klachten? Zelf ben ik ook in Troyes geweest, prachtige stad. Jullie zijn zeker ook op de oude brug geweest!
    Hier is alles normaal. De handtekeningen worden de komende weken geplaatst..
    Ik lees jullie verslag met heel veel plezier. Ik voel door de regels heen jullie beleving.

Succes en tot snel,

Frank

• 15 Mei 2015 - 11:26

Madeleine:

Ik vind jullie als eenzame fietsers wel heel sterk hoor ! Petje af ! Troyes is inderdaad een mooie stad, wel jammer van zo'n vies hotel. Gelukkig wel lekker warm weer, en een tent opzetten vraagt natuurlijk wel om een regenbui, haha !
    Halen jullie de 100 km per dag ?

Groetjes, en goede reis verder, ik lees met plezier de reisverslagen!

Madeleine

• 16 Mei 2015 - 16:41

Ons Piet En Lisette:

Amai!!!
    Jullie zijn al wel ver....wel de tijd nemen om op een terrasje te zitten hoor.
    En nog geen last van zadelpijn ofzo?
    Heel veel succes nog, en lekker genieten!

groetjes van ons

• 16 Mei 2015 - 17:53

Lisette:

ja, d'r moeten wel terrasjes zijn natuurlijk

• 19 Mei 2015 - 12:14

Anita:

Knap hoor.Lekker kamperen op onze leeftijd.
    Groetjes Anita

• 23 Mei 2015 - 18:42

Frans En Margriet:

Leuk om jullie zo te volgen. Succes verder.
    Frans en Margriet