dag 10,11 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu dag 10,11 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

dag 10,11

Door: gonnie

16 Mei 2015 | Nederland, Galder

Na weer 2 dagen fietsen hebben we 1000km op de teller staan. De knieen doen het nog, het zitvlak is nog heel en de fietsen lopen nog gesmeerd. We zijn vandaag aangekomen in la Chatre, als je de kaart van Frankrijk dubbel vouwt net onder het midden en iets westelijk van Parijs. Het blijven erg dun bevolkte streken, veel vervallen huisjes, gesloten winkeltjes en cafe's. Om te fietsen is het wel heel mooi. De wegen zijn veel beter als in Belgie, waar je echt uit moest kijken waar je fietste, vooral met het dalen moest je goed uitkijken en de gaten in de wegen vermijden.
Gisteren kwamen we door Nevers waar we de Loire over zijn gestoken. Hierna hebben we weer lang langs een kanaal gefietst en over een aquaduct, we fietsten lanvs een kanaal boven over de rivier de Allier, heel bijzonder.
Verder kwamen we door Apremont, een dorp met mooi gerestaureerde middeleeuwse huizen en een prachtig kasteel.
Vandaag eerst een vrij vlak traject, maar uiteindelijk toch weer heuvelachtig. Wat zullen de kuiten gaan groeien! Het weer is om te fietsen wel goed, vrij fris, 16-18 graden, bewolkt maar wel droog.
Wat ik ook opvallend vind, is dat de Fransen allemaal zo vriendelijk zijn, die naam hebben ze toch eigenlijk niet, maar iedereen die je tegen komt roept "bonjour" of "bon voyage" en er zijn er best veel die redelijk engels spreken.
We hebben weer maar 2 nachten een hotel gezocht, het is te koud om te kamperen en we hebben ook heel de dag geen camping gezien.
Iedere dag een wasje doen en proberen alles weer droog te krijgen. Daar hebben we een aardappelnetje voor, bedankt nog Mark, dit hangen we achter op de fiets en zo droogt de was onderweg. Ja, ja het pelgrimsleven valt niet altijd mee.
Maar we klagen niet, weer lekker uit eten geweest en morgen weer op tijd op pad,
au revoir

Anne-Marie De Blnt:

Hoi Gonnie en Ad, leuk om jullie reis zo te volgen! En volgens mij zijn jullie Jac niet tegengekomen?

• 17 Mei 2015 - 00:04

• 17 Mei 2015 - 10:27

Henri En Joke Van Arendonk:

hoi Gonnie en Ad Hartsikke leuk om zo bij te kunnen houden waar jullie zijn en vooral
    dat het goed gaat met jullie en zo als Ad zou zeggen GOED BEZIG
    veel fietsplezier groetjes Henri en Joke

• 17 Mei 2015 - 11:14

Corien:

Hoi Ad en Gonnie,
    Wat goed dat na 1000 km. "alles" het nog doet. Ga zo door.....
    Groeten van Frans en Corien

• 17 Mei 2015 - 14:16

Marion:

Jullie zijn lekker opgeschoten zeg.
    Rustig aan een beetje hoor.
    En geniet van het mooie Frankrijk.

groeten van Ad en Marion

• 17 Mei 2015 - 18:56

Jan En Lies:

Hoi Gon en Ad,
    Leuk om de verslagen te lezen.
    Jullie gaan wel als een speer zeg, al bijna op de helft.
    Als het zo doorgaat kunnen jullie in de zelfde tijd nog terug ook op de fiets!
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Hier is ook alles ok, een lekker voorjaarszonnetje en veel feestdagen (vrij dus).
    Geniet er van daar, groetjes Jan en Lies

• 17 Mei 2015 - 19:36

Marloes Van Opstal:

Hoi Gonnie en Ad,

Leuk om te lezend hoe het jullie vergaat.
    Al een heel eind op weg en alles klinkt nog goed!
    Op naar het volgende verslag.

Gr.
    Marloes

• 18 Mei 2015 - 09:42

Anja:

Hoi Gonnie en Ad,
    Leuk om te lezen hoe jullie het maken en zo ik verneem gaat het wel lekker met jullie. De reis gaat vlotjes en jullie zijn lekker positief! Geniet verder van jullie reis en tot het volgende verslag.
    Groetjes Anja

• 18 Mei 2015 - 17:51

Madeleine:

Hoi Gonnie en Ad, jullie gaan als een speer zie ik, en " alles " nog heel, goed bezig !
    Het is zo gezellig om jullie verslagen te lezen, je moet ze maar in boekvorm gaan gieten als jullie terug zijn !!
    Geniet maar en hou het droog !

Groetjes, Madeleine

• 18 Mei 2015 - 18:48

Jan En Jeanne:

Dat is goed om te lezen dat het vlotjes gaat, maar met zulke goede fietsen kan niet missen.
    Toch fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Hier tegen over is alles oké, net een flinke regen bui gehad, goed voor de plantjes hadden het nodig.
    Wensen jullie nog veel veilige km. toe het ga je goed.
    gr. Jan en Jeanne

• 18 Mei 2015 - 21:07

Lianne:

He ad en Gonnie
    Dat doen jullie goed zeg! Jullie houden goed de 100 km per dag aan. Fijn nog helemaal geen mankementen.
    Het klinkt allemaal super! Ga zo door!!!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Gr Willem en Lianne

• 19 Mei 2015 - 09:47

Monique Arends:

Hoi Gonnie,
    Wat leuk om te lezen dat het zo lekker gaat.
    maar ik schrijf je eigenlijk met een andere bedoeling.
    Ik heb een BB6 op 29 aug en die zou ik graag willen ruilen met die van jou een week later 4 sept.
    op 29 aug komt mijn vriendin uit Australie voor een paar dfagen bij mij en wij willen voor het weekend ook weg.
    Sorry dat ik jou er mee lastig val maar jij bent ook nog een aantal weken weg .
    als jij niet kan op 29 aug kan ik hem nog op de mail zetten.
    Ik vertrek zelf overmorgen naar Australie .maar lees wel mijn mail.
    gr en een hele toffe reis verder.