dag 23, 24 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu dag 23, 24 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

dag 23, 24

Door: gonnie

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2015 | Nederland, Galder

Allereerst bedankt voor alle felicitaties en aanmoedigingen. Na 2 dagen fietsen zijn we weer 200 km dichterbij het eindoel gekomen. Het lijkt hier weer een beetje op Noord-Frankrijk, weer eindeloze graanvelden. Om te fietsen wel lekker, het is vrijwel vlak en vanochtend zelfs wind in de rug! Dat hebben we nog niet vaak gehadAls we 's ochtends vertrekken is het meestal maar rond de 12 graden maar 's middags loopt de temperatuur op tot boven de 30. Goed smeren dus.
Gisteren zijn we door Burgos gefietst, een drukke stad met een prachtige kathedraal. Wel een leuke afwisseling na al die graanvelden.
We hebben weer wel even naar een slaapplekje moeten zoeken, het wordt steeds drukker met de wandelaars, vaak loopt de wandelroute nu paralel met de fietsroute. En die wandelaars hebben voorrang op de fietsers in de refugios. Maar het is weer gelukt.
We hebben al 2 avonden een pelgrimsmenu besteld, een 3 gangen menu, met volop keuze, flesje wijn erbij, flesje water en een mandje brood, voor 10 euro. En het is nog best lekker ook.
Vanmiddag op een terras zat ik even het routeboekje te bekijken, was Ad in slaap gevallen, of de vermoeidheid begint toe te slaan, of het is toch dat jaar wat er weer bijgekomen is.Aan te weinig nachtrust kan het niet liggen, we slapen hier meer dan thuis.
Nu zitten we aan een gezellig klein pleintje, een ezeltje aan de overkant op een klein grasveldje die regelmatig staat te balken, veel wandelaars, de ene loopt al moeilijker dan de andere, ik heb met ze te doen, laat mij maar lekker fietsen.
Morgen is het nog een keer een vlakke route, maar dan wordt het weer flink klimmen.Maar we zijn nou zo getraind, dus dat gaat lukken!
Ook nog een tip voor mensen die af willen vallen: fiets naar Santiago, we kunnen heel de dag eten, maar mijn broeken zijn inmiddels wel een maatje te groot!

  • 29 Mei 2015 - 22:16

    Anita:

    Ad nog proficiat met je verjaardag en ook met Lieke. Ja er zijn ook mensen die hard moeten werken.En bedankt voor de tip ,het afvallen,moet ik ook maar doen dan. Ik neem mijn petje voor julie af. Echt knap hoor. En Gonnie jij moet schrijfster worden. Het zijn echt hele leuke reisverslagen. Wij kijken al uit naar de volgende. Fiets ze.

    Henk en Anita

  • 30 Mei 2015 - 18:58

    Karmin:

    Wat gaan jullie snel! Eindbestemming al bijna in 't zicht.

    Tip om rustig af te trainen: een paar daagjes lekker uitbollen, richting Alfeizerao Portugal. Daar weet ik nog een gratis adresje waar je goed kan eten en waar jullie bedje al opgedekt is. Gegarandeerd geen ( vreemde) snurkers in de buurt....
    435km, per auto slechts 4 uurtjes verder (aan de fietstijd waag ik me maar niet, dat is jullie specialiteit. )
    Succes verder, en altijd welkom!

  • 31 Mei 2015 - 19:36

    Aly:

    Hallo Ad en Gonnie,

    Wat gaan jullie hard!!!!
    En wat leuk om te lezen over je fietstocht.
    Zo te horen gaat het allemaal voorspoedig, nog even een sprintje en je bent al op je eindpunt.
    Al zal dat laatste vlugger getikt dan gefietst zijn.
    Succes nog en geniet ervan

    Groetjes Aly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Galder

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2015

Aankomst in Santiago en weer thuis.

02 Juni 2015

dag 27,28

31 Mei 2015

dag 25, 26

29 Mei 2015

dag 23, 24

27 Mei 2015

dag 22

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 9936

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: