dag 25, 26 - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu dag 25, 26 - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

dag 25, 26

Door: gonnie

31 Mei 2015 | Nederland, Oirschot

Weer 2 dagen verder.Het blijft nog steeds mooi weer, onvoorstelbaar dat je na 26 dagen fietsen nog niet 1 keer nat geregend bent.
Die ezel waar ik het vorige keer over had, waarvan ik dacht dat ie bij de herberg hoorde, bleek van 2 pelgrims te zijn, die dus met de ezel de tocht naar Santiago maken. Ik wist wel dat daar ook routes voor waren, maar we waren ze nog niet eerder tegengekomen. Ook reed er vandaag een stel met een aanhangkarretje met 2 kleine kinderen erin. Of je die kinderen daar een plezier mee doet weet ik niet.
Gisteren passeerden we Leon, een stad te vergelijken met Burgos, ook weer een hele grote kathedraal en een gezellig oud centrum.
Gisteren lang doorgefietst zodat we vandaag gelijk aan de klim naar Cruz de Ferro konden beginnen. Van Astorga waar we overnacht hebben naar de top was een hoogteverschil van 650 meter, best pittig. We hadden weer eens geslapen in een albergue, deze keer met 12 man op een zaal en hier begint iedereen al om 6 uur in te pakken om op tijd te vertrekken, dus ook wij zaten om 7 uur op de fiets.
De Cruz de Ferro is een groot ijzeren kruis boven op de berg waar iedereen een steentje weg legt wat symbool staat voor jouw speciale gedachten, wensen of zorgen.
Toen we door de Pyreneeen fietsten was het heel bewolkt en zaten we in wolken, maar vandaag wat het helder en het uitzicht prachtig. Heel veel kleuren bloemen, gele brem, allerlei kleuren bloeiende hei, echt heel mooi. Wat hier ook opvalt zijn de talloze ooievaarsnesten, bijna op iedere kerktoren staat er wel eentje. En regelmatig zie je ze door de weilanden lopen.
Vandaag maar weer een hotelletje gezocht We zitten nu in Villafranca del Bierzo aan een heel gezellig pleintje. We zullen het nog gaan missen straks.
Nog 200 km. te gaan, het einde komt in zicht!

• 31 Mei 2015 - 23:11

Joke Van Arendonk:

het gaat nu wel erg snel en je zou echt schrijfster moeten worden het is altijd heel
    boeiend geschreven (net een goed boek) maar wie weet ? dus over 3 dagen
    eindbestemming? veel fietsplezier en succes
    gr van ons

• 01 Juni 2015 - 08:19

Carla Verberne:

Hallo Gonnie, wat is deze reis snel gegaan en wat heb je veel beleefd onderweg. Fantastisch om jullie te mogen volgen. Ik denk dat we allemaal tot nu toe enorm hebben meegenomen van de reis. Dank je wel daarvoor.

• 01 Juni 2015 - 12:52

Madeleine:

Jeetje, wat gaat het snel...en wat je zegt...geen regen op zoveel dagen..ik zal de verhalen gaan missen, hoewel ..je kunt er natuurlijk thuis gewoon mee doorgaan, wat mij betreft over de afdeling...omdat ik dat dan niet meer meemaak, haha
    Nog veel fietsplezier , groetjes , Madeleine

• 01 Juni 2015 - 13:32

Margriet Snijders:

Hoi,
    Zo knap hoor. Zal wel geweldig zijn om straks Santiago binnen te fietsen.
    Succes met de laatste loodjes!
    F&M.

• 01 Juni 2015 - 16:51

Sjan De Hoon:

wat een mooi verslag,krijg ook zin om het te gaan doen
    Hier heeft het gister een mooie regen bui gedaan, goed voor de kwekerij bij jullie.
    Kan je nog wat langer wegblijven als jullie willen.
    Nog veel succes met de laatste kilometers.
    Groetjes Johan Sjan

• 01 Juni 2015 - 21:02

Jan En Jeanne:

Hee, Ad en Gonnie.
    De laatste loodjes ............ en dan...........
    Wat zal het goed rusten zijn!
    Veel devotie in Santiago de Compostella.
    Ik stond vandaag nog bij jullie Lieke. dit had ze nooit gedacht, van jullie prestatie.
    Wij vinden het ook echt knap.
    Je hoeft voor de beregening, nog niet terug te komen. Gisteren flinke bui zo'n 15 mm.
    Geniet noch maar van de laatste km.
    Groetjes de buren

• 02 Juni 2015 - 17:38

Renske:

Hey tante Gon en ome Ad!
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Goed om te lezen dat alles goed gaat! Het lijkt me een hele belevenis!
    Heel veel succes nog met de laatste kilometers!
    Groetjes!