dag 27,28 - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu dag 27,28 - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

dag 27,28

Door: gonnie

02 Juni 2015 | Nederland, Oirschot

We hadden besloten de laatste 200 km. over 3 dagen te verdelen. Er zaten weer flinke hellingen in het traject, gisteren van 500 naar 1350 m. en vandaag van 350 naar 750 met stijgingspercentages tot 10%. Het klimmen gaat wel steeds beter, maar bij 9 en 10% moeten we toch stukken lopen. En dan blijf je maar denken aan de afdaling die er altijd weer op volgt, dat geeft moed.
Gisteren hebben we in Sarria overnacht. We waren op zoek naar een hotel en spraken een meisje aan of zij ons kon helpen. Zij woonde niet in deze stad maar zij nam ons mee naar haar vader. hij bleek de eigenaar te zijn van een hele grote chique juwelierszaak. Komen wij daar binnen in onze fietsersoutfit en die man gaat voor ons een pension zoeken en reserveren en vervolgens heeft dat meisje ons daar naar toe gebracht. Dat maak je in Nederland toch niet mee.
Je hebt hier als je onderweg bent naar Santiogo toch wel een een bepaalde status, iedereen groet je en wenst je een "bon camino", echt honderd keer op een dag hoor je dat.
Vanmorgen toen we vetrokken was het nog maar 6 graden en dat is best fris met de blote benen. Op een gegeven moment zaten we tijdens de klim weer helemaal in de wolken maar in de loop van de dag liep de temperatuur op tot 30 graden.
Om 4 uur waren we op de plaats van bestemming en hebben eerst maar een terrasje opgezocht. We hadden het erover dat we al 4 weken geen krant gelezen hebben, geen tv gekeken, geen auto gereden en dat je dit geen van allen echt mist terwijl ik er thuis altijd van baal als de krant te laat is en ik die niet kan lezen voor ik ga werken. Wat we natuurlijk wel missen zijn de kindjes en de hond en zij ons ook wel denk ik.
En wat we ook wel missen is een gewone lekkere bruine boterham met kaas, dat stokbrood gaat wel een beetje vervelen, en een lekker bordje aardappelen met gehakt en verse boontjes of andere hollandse kost.
We zijn nu in Arzua en van hier is het nog 45 km. naar Santigo, dus op naar de grande finale!!

• 02 Juni 2015 - 18:42

Frank:

Beste Ad en Gonnie,

Jullie gaan het halen en dan nog op zijn slofjes ook. Binnen de tijd die jullie daarvoor uitgetrokken hadden.
    Als jullie thuis komen doe ik een hele diepe knieval voor jullie.
    Grootse prestatie hoor!!
    Probeer maar een lekkere vakantie vast te knopen in Santiago. Mooie stadje met veel bekijks..

succes en tot ziens
    Frank

• 02 Juni 2015 - 18:46

Margriet Snijders :

Geweldig! Nog 45 km. In 29 dagen van hier naar Santiago! Chapeau! Succes morgen en geniet van je laatste dagje fietsen naar Santiago! Gr. Frans en Margriet.

• 02 Juni 2015 - 19:29

Lianne:

Jeetje , jullie gaan echt super snel! Bijna de eindstreep behaald. Het zal nog afkicken worden als je niet meer hoeft!
    Succes met het kleine laatste loodje en veel plezier daar! Geniet er maar van, na zo'n prestatie. Echt respect hoor!
    Gr Lianne

• 02 Juni 2015 - 19:44

Jan En Lies, :

Super! Wat een prestatie, wij zijn trots op jullie. Geniet van de laatste kilometers en de aankomst in Santago. Tot snel dan maar

• 02 Juni 2015 - 22:20

Jos En Na:

Hartstikke goed van jullie om dit in zo'n snel tempo te doen! Succes nog met de laatste kilometers fietsen en plak er nog een paar dagen vakantie aan!

• 03 Juni 2015 - 15:12

Madeleine:

Succes met de laatste loodjes, hardstikke knap hoor, in een supertempo nog wel !
    Dat wordt even wennen als het klaar is !
    Lieve groeten, Madeleine

• 03 Juni 2015 - 17:21

Anneke:

Zo, dat gaat razendsnel met jullie!!!! Geweldig, wat een prestatie.
    Nu de laatste loodjes nog, of zijn jullie er al?
    Geniet ze.

Lieve groetjes Anneke.

• 04 Juni 2015 - 11:55

Yvonne:

Droom niet je leven maar leef je droom!
    En dat hebben jullie nu gedaan. Heel veel succes met de laatste loodjes. Waarschijnlijk zijn jullie er nu al. Geniet ervan!
    Groeten Yvonne W.