dag 17,18,19,20,21 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu dag 17,18,19,20,21 - Reisverslag uit Galder, Nederland van Adengonnie - WaarBenJij.nu

dag 17,18,19,20,21

Door: gonnie

26 Mei 2015 | Nederland, Galder

Zo, dat is weer even geleden. Enkele dagen geen wifi gehs, dus vandaar.
Toen wein Moissac vertrokken fietsten we lange tijd over een fietspad met aan de ene kant de rivierde Garonne en de andere kant een kanaal, lekker de wind op kop, dus dat deed echt hollands aan. Later op dedag werd het landschap glooiend, met allerlei kleuren akkers, alle tinten groen, bruin, beige, heel mooi, als ik mijn schildersezel en verf bij had, had ik het even vstgelegd op papier, maar die spullen pasten niet in de tassen. Voor het eerst overnacht in ee echt pelgrimsadres, heel gezellig, aanschuiven aan tafel, heel simpel maar wel leuk. Hierwas nog een andere gast, een fransman, en dan is het toch jammerdat je die taal niet beheerst.
De volgende dag zagen we op een gegeven momentde Pyreneeen verschijnen, best indrukwekkend want daar moeten we wel overheen. Maar voorlopig fietsen we eerst nog een stuk westwaarts voordat we de oversteek maken. Het was nog laztig om een slaapplekje te vinden, maar uituindelijk vonden we een camping waar we een chaletje voor een nacht konden huren.
De volgende etappe ging van Nay naar st-Jean pied-de-port.Het weer is best om te fietsen, best veel bewolking en temp tussen 15 en 20 graden. Dat is warm genoeg met al die beklimmingen. Vandaag hadden we een colletje an zeker de derde categorie, de col d'Obizque, volgens mij wordt ie ook in de Tour de France gereden, echt zwaar. Maar we hebben het gered. Aangekomen in st Jean Pied de Port, hier vandaan vertrekt iedereen voor de tocht door de Pyreneen. Heel toeristisch. Geslapen in een pelgrimsherberg.
Weinig geslapen deze nacht door het gesnurk van de andere kamergenoten.
Na een gezamelijk ontbijt vertrokken voor de tocht over de Ibanetapas, een klim van 15 km. Helaas was het heel erg bewolkt en voor het eerst hebben we regen gehad vandaag. Het was maar wat motregen, maar van de omgeving hebben we weinig kunnen zien omdat we helemaal in de wolken zaten. Eenmaal de top bereikt kon je kiezen , door Pamplona of met een grote bocht hier omheen, wij kozen voor het laatste, en dat was een prachtige afdaling, dat maakte al dat gezwoeg weer goed.
Geslapen in ee rustig pensionnetje. Vandaag heel de dag door Spanje gefietst, en dat is een heel verschil met Frankrijk, drukke wegen met hard rijdende auto's. Wel weer mooi heuvelachtig landschap. We zijn nu aangekomen in Logrono. We hebben naar een hotel gezocht, maar helaas, alles vol en dan toch weer in een pelgrimsadres terecht gekomen. We slapen mef 22 man op een kamer. Het is nu 10 uur en inmiddels is de deur op slot en gaan de lampen uit. Ik vrees voor een slapeloze nacht, ik ga in ieder geval oordoppen indoen. We hebben in ieder geval lekker gegeten vanavond met een lekker wijntje extra, hopelijk draagt dat bij aan een goede nachtrust,
wordt vervolgd

• 26 Mei 2015 - 22:07

Frank:

Dag Ad en Gonnie,

Net weer met veel plezier jullie verslag gelezen. Het blijft toch wel een hele opmerkelijke reis. Je maakt toch veel mee onderweg en zelfs 's nachts. Of je nu kunt slapen of niet, toch!
    Volgens mij houden jullie het wel vol tot Santiago. Met zoveel energie en goedgemutstheid, het kan niet misgaan. Spanje en de Pyreneeën worden ook heel mooi. En de aankomst in het pittoreske Santiago met al zijn kleine steegjes en weggetjes.

Nog veel rijplezier. En Ad kun je Gonnie een beetje volgen?

met vriendelijke groeten Frank

• 26 Mei 2015 - 22:17

Lianne:

He Gonnie en Ad
    Wat gaat het allemaal goed! Klinkt allemaal helemaal leuk, behalve de slaap zalen!!! Daar zou ik toch ook niet echt blij van worden.
    Goede trip veder en geniet ervan!
    Gr

• 29 Mei 2015 - 12:26

Madeleine:

Hoi gon en Ad,
    Jullie zitten al in Spanje, wat goed !!